Blogger Pages

Thursday, October 23, 2008

Cerita Lucu Lagi

Kancil Lebih Power..??

Ada sebuah kereta Kancil sedang dalam perjalanan dari Ipoh ke KL. Tiba-tiba enjin kereta tu mati. Driver tu pun park kat tepi.. tengok apa masalah kereta dia.. Lebih kurang 5 minit lepas tu.. ada satu BMW datang dan park depan Kancil tu tadi. Driver BMW tadi keluar dan berjumpa dengan driver Kancil tu.

Driver BMW: "Apa masalah dik..?"
Driver Kancil: "Ntah laa.. tiba-tiba je enjin ni mampus"
Driver BMW: "Boleh saya tengok"
river Kancil: "Silakan.. terima kasih "

Driver BMW ni tadi sibuk laa duk terjenguk-jenguk kat enjin Kancil tu. Dia pun pening kepala.

Driver BMW: "hmmm.. dik duk mana?"
Driver Kancil: "KL"
Driver BMW: "Macam ni jelah.. saya tarik kereta awak sampai KL, lepas tu bila sampai KL awak pegi la ke workshop."
Driver Kancil: "OK, mekasih bang" jawab driver Kancil
Driver BMW: "Saya pun nak ke KL ni. Ada tali"
Driver Kancil: "Ada.."
Diorang pun sibuk la duk ikat kereta dorang dengan tali. Bila dah selesai ikat, diorang siap sedia ke kereta masing-masing.
Driver BMW: "dik.. kalau saya bawak laju.. awak bagi la high beam so saya boleh slow sikit nanti"
Driver Kancil: "OK"

Dalam perjalanan ke KL, jalan tak berapa sibuk. Ada la dua tiga bijik lori yang diorang potong. Tiba-tiba ada satu kereta Jaguar bawak laju potong dorang dan dia bagi hon kat driver BMW tadi. Ajak race. Driver BMW ni pun apa lagi, terus pecut kereta dia macam tak cukup tanah. Memula Jaguar tu duk depan.. lepas tu BMW potong Jaguar tu.. Jaguar tak puas hati.. dia bawak lagi laju.. BMW tu pun lagi la tak puas hati.. lagi laju dilanyaknya kereta dia. Race punya race.. polis trafik yang duk standby bawah flyover perasan.. dia pun calling calling geng dia kat flyover depan sana..

Polis1: "Weiii.. ko mesti tak caya.."
Polis2: "Apa halnya.."
Polis1: "Ada BMW race ngan Jaguar"
Polis2: "Apa yang peliknya.. biasa la.. nak kena saman la tu".
Polis1: "Punya la laju dorang bawak.. ada sebijik Kancil follow rapat je.. siap bagi high beam lagi kat BMW tu suruh ke tepi sebab dia nak potong..
Polis2: "lerr.. power giler Kancil tu"


Lawak1


Satu pagi di stesen ketapi, ada satu makcik tu dia
tanya petugas kaunter...
Makcik : Anak, keretapi sampai jam berapa??
Petugas kaunter: Jam 2 Kedah, jam 5 Kelantan, jam
1 Penang, jam 7 Gemas.
Makcik nak pergi mana??
Makcik : Makcik nak melintas aja.


Lawak 2

Bangla dan rakannya sedang berbual
Bangla : Esok saya nak balik bangladesh, isteri
saya mengandung 3 bulan.
Rakan : Wah mesti awak gembira
Bangla : Sudah tentu, sudah 3 tahun saya tak balik!
Rakan : ??

Lawak 3

Di sekolah tabika.
Cikgu : Amri, awak ada berapa beradik?
Amri : Tiga, cikgu
Cikgu : Awak yg paling tua?
Amri : Tak. Atuk saya... .

Lawak 4

Sorang nurse di hospital sakit jiwa nampak sorang
pesakit sedang tulis surat.
Nurse : Ko tulis surat kt sapa?
Gila : Aku tulis surat untuk diri aku sendiri"
Nurse : Jadi.. apa yang ko tulis?
Gila : Mana aku tau? Esok pagi bila posmen hantar,
baru la aku boleh bacee... ...


Amacam? Tak Cukup lg ker????

No comments: